Mysteerin uusi room escape -peli avautuu Tampereelle

Mysteerin uusi room escape -peli

Mysteeri Tampere avasi ovensa innokkaille pelaajille helmikuussa, tarkalleen seitsemän kuukautta sitten. Huikaisevan pelintäyteisen kevään ja kesän aikana havaitsimme ja kuulimme monesti, että tamperelaiset haluavat kipeästi jo uutta pelattavaa Mysteeriltä.

 
Näiden pyyntöjen rohkaisemina aloimme tiirailla käytävämme naapuritoimistoa sillä silmällä jo kesän aikana. Kokonaan uusi, tamperelaisen tarinan kertova pelihuone houkutti kovasti koko Tampereen tiimiä. Lupaava peliteema tarttui haaviin jo kesällä, ja heti isännöitsijän vastauksen jälkeen päätimme, että me laajennamme Tampereen toimipistettä!

 
Laajennuksen myötä jopa 20 pelaajaa mahtuu kerrallaan seikkailemaan Tampereen pelihuoneisiin. Uusi peli on kaikkea sitä, mitä te ja me olemme toivoneet: jännittävä, tarinallinen ja sopivan haastava. Tässä siis on Tampereen uusi room escape -peli ja sen tarina, olkaa hyvät!

Varaa pelisi jo nyt!

 

punainenkuu

Amurin noita

Omituisten rikosten sarja on raivonnut Tampereella jo vuosia. Tavalliset ihmiset ovat tehneet odottamattomia ja omituisia rikoksia, kertomansa mukaan tiedostamattaan: perheenäidit tuhrivat kouluja, hiihtäjät hiekoittavat ladut, poliitikot sabotoivat rautateitä. Eri ajoista, paikoista ja tekijöistä huolimatta rikoksissa on kuitenkin jotain samanlaista. Nimeämätön julma piirre, jonka olemassaolon voi tiedostaa, mutta ei löytää.

 
Jos rikoksen haluaa todella selvittää kaupungissa, parhaat tiedot saa pimeimmillä sisäpihoilla oikeilta ihmisiltä. Kuitenkin, kun puhe tulee juuri näistä rikoksista, hiljenee suulainkin tiedonantaja. Pitkän suostuttelun ja omaisuudenvaihdonkin jälkeen selville voi onkia tiedon vain jostain pahasta. Jostain, jolla ei ole nimeä.

 
Viikkoja, kuukausia ja kuulusteltuja tiedonantajia kuluu. Nimi ei pakene kenenkään huulilta, mutta kyse on selkeästi samasta synkästä hahmosta. Viimein eräs rikottu sielu sylkäisee sanat hiljaa ilmaan.

 
“Amurin noita.”

 
Tätä nimeä kaikki siis pelkäävät. Uusi tieto auttaa yhdistämään muutamia palasia kohdilleen, mutta suurin osa jää silti vielä pimeän peittoon. Yksi kysymys on kuitenkin ratkeamaisillaan: ”Missä?”
Tampereen Amurin alueen tarkka tutkinta johtaa lopulta Näsilinnankadun ja Puutarhakadun risteykseen, rikoksien piinaaman mustan kerrostalon eteen.

 
Astutte poliisisaattueen perässä kiinteistöön. Ovella virkavalta taluttaa ulos hurjasti potkivan ja raapivan, sekavan nuoren naisen. Naisen vaatteista paistaa pienellä rahalla eletyn hylkiön elämä, mutta kasvot ovat omituisen ilmeettömät puremisesta ja potkimisesta huolimatta. Naisen jälkeen jää avonainen ovi ja pahaenteinen tunnelma.

 
Seuraavaksi on teidän vuoronne astua tarinaan. Mikä on naisen osuus kaupunkia ravisuttaneessa tapahtumasarjassa? Mikä on salaisuus Amurin noidan takana? Onko uudet rikokset mahdollista estää ajoissa?

 

tutustu peliin paremmin

Jaa tämä kirjoitus...

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tai lue lisää juttuja blogistamme!

Blogi
Viivi Keinanen

Kesätekemistä oman porukan kesken

Mitä tekemistä keksiä omalle porukalle, jos suuria väkijoukkoja haluaa vältellä? Suoratoistopalvelut on selattu läpi, ja jokainen uppoutuu omaan somekuplaansa sohvannurkkaan, kun festarireissut ja lomamatkat peruuntuvat. Näiden ideoiden toteuttaminen ei vaadi päiväkausien suunnittelua!

Lue Lisää

Päivitämme sähköposti järjestelmäämme.

Voi edelleen tilata uutiskirjeen, mutta joudut hyppäämään erilliselle sivulle. Pahoittelut tästä ylimääräisestä säädöstä. Valitse alta, minkä kaupungin uutiset haluat tilata. Klikkaa linkkiä ja täytä esiin tuleva kaavake. 

Mikä on pakohuone?

Pakohuonepelissä 2-5 hengen tiimillänne on tunti aikaa selvittää lukitun huoneen mysteeri. Yksi selvitetty tehtävä johtaa seuraaviin vihjeisiin, tehtäviin, avaimiin ja lukkoihin. Koko ketjun suoritettuanne ja mysteerin ratkaistuanne löytyy myös huoneen ulospääsy.

Säikyttelyä

Vaikka tarinamme ja huoneemme ovat jännittäviä, emme käytä niissä kauhua tai säikyttelyä. Mysteerillä voit huoletta keskittyä huoneen haasteiden ratkontaan pelkäämisen sijaan.

Ahtautta

Pakohuonepelejä ei ole tarkoitus pelata kuin sillit purkissa. Moni ahtaita paikkoja pelännyt henkilö on ylittänyt pelkonsa peleissämme ja tykännyt niistä erittäin paljon.

Päätöntä kilpailua

Huoneessa aika on vastustaja, eivät muut pelaajat. Onnistuminen ja hauskanpito ovat mahdollisia vaikka ette pääsisi ulos huoneesta ajoissa.

Escape room -pelissä tehtävänne on selviytyä monista haastavista, nokkeluutta ja älyä koittelevasta tehtävästä, jotka johtavat lopulta huoneen mysteerin selvittämiseen. Kuvan sanotaan kertovat paremmin kuin tuhat sanaa, joten anna oheisen videon kertoa kerralla enemmän pelien tarkoituksesta.

Kurkkaa tunnelmia videomuodossa

Kerää oikeat ihmiset

Sovi, ketkä kuuluvat 2-5 hengen joukkueeseesi. Kun varauskalenterista on löytynyt kaikille sopiva aika, voi se varata netissä tai puhelimitse.

Pelaa aikaa vastaan

Pelin aikana tarvitsette loogista päättelykykyä, luovuutta ja yhteistyötä ratkaistaksenne kaikki tehtävät. Peliänne seuraa henkilökohtainen pelinvetäjä eli mysteerikko.

Ratkaise Mysteeri!

Selvitättekö huoneesta tehtävät alle tunnissa? Pelin päätyttyä olette selvittäneet mysteerin ja pakenette huoneesta suurien tunteiden saattelemana!

Pakopelit sopivat monille erilaisille pelaajaryhmille, joista vain muutamia ovat ystäväporukat, pariskunnat, polttarit, syntymäpäiväporukat, eläkkeellejäämisjuhlat, perheet, luokkakokousryhmät ja tykyporukat. Voit lukea muutaman erilaisen ryhmän pelikokemuksista tästä blogipostauksessamme. Pakopeleissä ei vaadita fyysistä suorituskykyä, joten ne eivät sulje ketään pois. Päinvastoin, teemme nykypäivänä jopa liian vähän yhteisen päämäärän eteen meitä läheisten ihmisten kanssa. Pakopelit tarjoavat siihen hyvän tilaisuuden!