MEIDÄN TARINAMME

MITEN PÄÄDYIMME LUKITSEMAAN IHMISIÄ HUONEISIIN

Mysteerin syntytarina sijoittuu epäonnistumisen, räntäsateen ja tylsistymisen välimaastoon, jossa haluttiin luoda edellytykset jollekin hauskemmalle ja mielenkiintoisemmalle kuin museokäynneille. Vuonna 2015 tammikuisen hyytävässä Tallinnassa lomailevat Emmi ja Jussi halusivat tehdä jotain itselleen tyypillistä: kokea uusia asioita, innostua yhdessä ja haastaa itseään. TripAdvisorin haku johdatti pariskunnan pelaamaan room escape -peliä Tallinnan syrjäkujalle. Koko Mysteerin tarinalle enteellisintä oli se, etteivät he paenneet huoneesta ajoissa.

Room escape sai heidät otteeseensa ja yritys kasvoi viiden toimipisteen ja yli 50 hengen kokoiseksi. Vuonna 2019 oli kuitenkin uuden juonenkäänteen aika. Emmi ja Jussi totesivat luovuuden vievän kohti uusia suuntia. Syyskuussa 2019 Mysteeristä tuli osa Truescape Oy:n pakohuonepeliperhettä. 

Menossa mukana

Mysteeripäällikkö Juha Leppäkynnäs

Juha Leppäkynnäs

Ihmiset ja toimipisteet

Ihmisten ihminen. Juha pitää huolen, että kaikilla on kivaa ja jokaisella on mahdollisuus tehdä hyvää duunia.

juha(a)mysteeri.com

Janne Parri - Mysteeri markkinointi

Janne Parri

Markkinointi & Verkkosivut

Luova nörtti ja nykypäivän nikkari. Janne lypsää mainoksista tulosta ja verkkosivulta varauksia.

janne(a)mysteeri.com

LASKUTUSTIEDOT

Truescape Oy
Stenstrandintie 20 B
02420 JORVAS

Verkkolaskutusosoite:003730162959
Operaattori: Opuscapita Solutions (E204503)

Tarvittaessa laskun voi myös lähettää osoitteeseen info(a)truescape.fi.

Kiinnostuitko meistä?

Mikä on pakohuone?

Pakohuonepelissä 2-5 hengen tiimillänne on tunti aikaa selvittää lukitun huoneen mysteeri. Yksi selvitetty tehtävä johtaa seuraaviin vihjeisiin, tehtäviin, avaimiin ja lukkoihin. Koko ketjun suoritettuanne ja mysteerin ratkaistuanne löytyy myös huoneen ulospääsy.

Säikyttelyä

Vaikka tarinamme ja huoneemme ovat jännittäviä, emme käytä niissä kauhua tai säikyttelyä. Mysteerillä voit huoletta keskittyä huoneen haasteiden ratkontaan pelkäämisen sijaan.

Ahtautta

Pakohuonepelejä ei ole tarkoitus pelata kuin sillit purkissa. Moni ahtaita paikkoja pelännyt henkilö on ylittänyt pelkonsa peleissämme ja tykännyt niistä erittäin paljon.

Päätöntä kilpailua

Huoneessa aika on vastustaja, eivät muut pelaajat. Onnistuminen ja hauskanpito ovat mahdollisia vaikka ette pääsisi ulos huoneesta ajoissa.

Escape room -pelissä tehtävänne on selviytyä monista haastavista, nokkeluutta ja älyä koittelevasta tehtävästä, jotka johtavat lopulta huoneen mysteerin selvittämiseen. Kuvan sanotaan kertovat paremmin kuin tuhat sanaa, joten anna oheisen videon kertoa kerralla enemmän pelien tarkoituksesta.

Kurkkaa tunnelmia videomuodossa

Kerää oikeat ihmiset

Sovi, ketkä kuuluvat 2-5 hengen joukkueeseesi. Kun varauskalenterista on löytynyt kaikille sopiva aika, voi se varata netissä tai puhelimitse.

Pelaa aikaa vastaan

Pelin aikana tarvitsette loogista päättelykykyä, luovuutta ja yhteistyötä ratkaistaksenne kaikki tehtävät. Peliänne seuraa henkilökohtainen pelinvetäjä eli mysteerikko.

Ratkaise Mysteeri!

Selvitättekö huoneesta tehtävät alle tunnissa? Pelin päätyttyä olette selvittäneet mysteerin ja pakenette huoneesta suurien tunteiden saattelemana!

Pakopelit sopivat monille erilaisille pelaajaryhmille, joista vain muutamia ovat ystäväporukat, pariskunnat, polttarit, syntymäpäiväporukat, eläkkeellejäämisjuhlat, perheet, luokkakokousryhmät ja tykyporukat. Voit lukea muutaman erilaisen ryhmän pelikokemuksista tästä blogipostauksessamme. Pakopeleissä ei vaadita fyysistä suorituskykyä, joten ne eivät sulje ketään pois. Päinvastoin, teemme nykypäivänä jopa liian vähän yhteisen päämäärän eteen meitä läheisten ihmisten kanssa. Pakopelit tarjoavat siihen hyvän tilaisuuden!