Marrasvaara – loppu Mysteerin tarinoille?

Marraskuun ajan sosiaalisessa mediassamme ratkottiin koko Mysteeri-universumia uhkaavaa vaaraa. Identiteettiään piilotteleva taho julkaisi videoita, jossa ilmaisi tyytymättömyytensä pakopelitoimintaamme kohtaan. Uhkaus otettiin todesta ja vastatoimenpiteiden avulla lopulta voitettiin.

Mikä on Marrasvaara?

Marrasvaara on tarinallinen pelikokonaisuus. Marrasvaara ei ratkennut pelkästään mysteerikkojen työpanoksen avulla, vaan myös kaikkien meidän ihanien asiakkaidemme apua tarvittiin – ilman teitä meillä ei olisi Mysteeriäkään.

Joulu tuo mukanaan joulukalenterit, mutta vasta joulukuussa. Mikäpä olisikaan parempi tapa odotella niiden alkamista kuin ratkoa pulmia ja seurailla koko marraskuun kestävää tarinaa meidän somessa? Marrasvaara oli siis meidän ikioma marraskalenterimme, joskaan tarinallisesti ei tällä kertaa odotettu innolla mitään hyvää ja iloista saapuvaksi, vaan pelättiin pahinta.

Mitä tarinassa tapahtui?

Teksti on kirjoitettu preesens-muodossa sitä mukaan kun tarina eteni.

Tähän mennessä Facebook-sivullemme on ilmestynyt uhkaavan oloisia videoita, joissa huppupäinen hahmo varoittaa, että jollemme lopeta pakopelitoimintaamme marraskuun loppuun mennessä, joudumme jättämään jäähyväiset rakkaille mysteerihahmoillemme. Me mysteeriläiset emme salli tällaista, vaan olemme käyneet vastarintaan.

Tampereella Siirin Piina -huoneessa seikkaileva Siiri on tarjonnut auttavaa kättä. Hän muisti, että Mysteerin perustamisen aikoihin luotiin hätätilanteiden varalle salaiselle palvelimelle salainen kansio, jotta jos ikinä jokin vaara uhkaisi tarinauniversumiamme, olisi apua saatavilla. Tuo kansio lukittiin huolellisesti ja sen avaimet päätettiin jakaa hyviin käsiin, kaikille pelihuoneidemme hahmoille. Nyt taitaa kyseessä olla sen luokan hätätilanne, että kansio olisi saatava auki.

Mukaan ratkomaan olemme saaneet myös muita hahmojamme. Esimerkiksi Jaskan pubi -pelistä tuttu Jaska kertoi tulevista juomingeistaan ja Sofian mielen Sofian hallusta oli löytynyt salakoodattu sananlasku. Pulmat ovat alkaneet ratketa eri kaupungeissa. Ratkomistunnelmia löydät Facebookeistamme ja Instagramimme kohokohdista.

Yrityksemme päällystö on asettanut etsintäkuulutuksen mystisestä huppupäisestä hahmosta. Seriffi Leppäkynnäs pyytää kirjoituksessaan apua tilanteen ratkaisemiseksi.

Viimeiset pulmat ovat ratkenneet etsien Hotellista katoilevia tavaroita ja tutkien Urheilumuseon arkistoja. Yksityisetsivä Larry B. auttoi myös yhden rikospaikkakuvan jakamalla. Olemme päässeet palvelimen ytimeen! Yhdistelimme tavuja ja saimme selville tällaisen viestin:

Facebookissa olemme saaneet kaikki mukaan kommentoimaan “taruhenkilö”:ä kanaviimme. Ja se on auttanut. Marrasvaaran tarina on nimittäin nyt ohi, sillä uhkailijan naamion alta onkin paljastunut…. Noh, enpä kerrokaan vielä tässä teille suoraan, vaan kurkatkaa itse Facebookissa julkaistulta videolta, millaisen päätöksen tarina on sai.

Kiitos Marrasvaaran seuraamisesta!
Pääjehut, eli käsikirjoittajat, suunnittelijat ja toteuttajat,
– Viivi ja Antti

Palautetta voit kirjoittaa osoitteeseen: [email protected]

Jaa tämä kirjoitus...

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tai lue lisää juttuja blogistamme!

Blogi
Mysteeri

Marrasvaara – loppu Mysteerin tarinoille?

Marraskuun ajan sosiaalisessa mediassamme ratkotaan koko Mysteeri-universumia uhkaavaa vaaraa. Identiteettiään piilotteleva taho on julkaissut videon, jossa ilmaisee tyytymättömyytensä pakopelitoimintaamme kohtaan.

Lue Lisää
Blogi
Mysteeri

Marrasvaara – loppu Mysteerin tarinoille?

Marraskuun ajan sosiaalisessa mediassamme ratkotaan koko Mysteeri-universumia uhkaavaa vaaraa. Identiteettiään piilotteleva taho on julkaissut videon, jossa ilmaisee tyytymättömyytensä pakopelitoimintaamme kohtaan.

Lue Lisää

Lähetämme postia vain, kun siihen on oikeasti aihetta.

Mikä on pakohuone?

Pakohuonepelissä 2-5 hengen tiimillänne on tunti aikaa selvittää lukitun huoneen mysteeri. Yksi selvitetty tehtävä johtaa seuraaviin vihjeisiin, tehtäviin, avaimiin ja lukkoihin. Koko ketjun suoritettuanne ja mysteerin ratkaistuanne löytyy myös huoneen ulospääsy.

Säikyttelyä

Vaikka tarinamme ja huoneemme ovat jännittäviä, emme käytä niissä kauhua tai säikyttelyä. Mysteerillä voit huoletta keskittyä huoneen haasteiden ratkontaan pelkäämisen sijaan.

Ahtautta

Pakohuonepelejä ei ole tarkoitus pelata kuin sillit purkissa. Moni ahtaita paikkoja pelännyt henkilö on ylittänyt pelkonsa peleissämme ja tykännyt niistä erittäin paljon.

Päätöntä kilpailua

Huoneessa aika on vastustaja, eivät muut pelaajat. Onnistuminen ja hauskanpito ovat mahdollisia vaikka ette pääsisi ulos huoneesta ajoissa.

Escape room -pelissä tehtävänne on selviytyä monista haastavista, nokkeluutta ja älyä koittelevasta tehtävästä, jotka johtavat lopulta huoneen mysteerin selvittämiseen. Kuvan sanotaan kertovat paremmin kuin tuhat sanaa, joten anna oheisen videon kertoa kerralla enemmän pelien tarkoituksesta.

Kurkkaa tunnelmia videomuodossa

Kerää oikeat ihmiset

Sovi, ketkä kuuluvat 2-5 hengen joukkueeseesi. Kun varauskalenterista on löytynyt kaikille sopiva aika, voi se varata netissä tai puhelimitse.

Pelaa aikaa vastaan

Pelin aikana tarvitsette loogista päättelykykyä, luovuutta ja yhteistyötä ratkaistaksenne kaikki tehtävät. Peliänne seuraa henkilökohtainen pelinvetäjä eli mysteerikko.

Ratkaise Mysteeri!

Selvitättekö huoneesta tehtävät alle tunnissa? Pelin päätyttyä olette selvittäneet mysteerin ja pakenette huoneesta suurien tunteiden saattelemana!

Pakopelit sopivat monille erilaisille pelaajaryhmille, joista vain muutamia ovat ystäväporukat, pariskunnat, polttarit, syntymäpäiväporukat, eläkkeellejäämisjuhlat, perheet, luokkakokousryhmät ja tykyporukat. Voit lukea muutaman erilaisen ryhmän pelikokemuksista tästä blogipostauksessamme. Pakopeleissä ei vaadita fyysistä suorituskykyä, joten ne eivät sulje ketään pois. Päinvastoin, teemme nykypäivänä jopa liian vähän yhteisen päämäärän eteen meitä läheisten ihmisten kanssa. Pakopelit tarjoavat siihen hyvän tilaisuuden!